poniedziałek, 25 listopada 2013

Pikowany tort na Chrzest Święty (przepis na krem maślany)



Dzisiaj moje artystyczne wydanie :-) Masa pracy, ale mam nadzieję że było warto i tort prezentuje się godnie.

Tort na Chrzest Święty. Obłożony białą masą cukrową z niebieskimi dekoracjami.
Niestety nie posiadam zdjęć w przekroju. Jako bazę tortu wykorzystałam sprawdzony przepis na tort stracciatella z wiśniami. Pod lukrem niestety musi znaleźć się masa maślano-cukrowa. Niektórzy twierdzą, że lukier jest pyszny, na moje szczęście jednak taką dekorację z łatwością można oddzielić od kawałka tortu, który mamy na talerzu i po prostu jej nie jeść. Szkoda byłoby rezygnować z masy cukrowej tylko dlatego że jest bardzo słodka, gdyż daje ogromne możliwości, a umiejętne oddzielenie lukru od tortu sprawia, że nie musimy przekładać tortu tym samym słodkim maślanym kremem, a jako bazę możemy wykorzystać tort jaki nam tylko przyjdzie do głowy.

Ponieważ, przepis na tort stracciatella jest już na blogu dziś podzielę się z wami przepisem na krem maślany. Jeśli ktoś lubi takie kremy, może ich z powodzeniem używać do dekorowania tortów i babeczek, świetnie nadaje się do szprycowania i wykonywania fantazyjnych wzorów.

Do obłożenia tego tortu (28cm i 20 cm piętra, wysokość ok 7-8 cm) użyłam:

Krem maślany:

3 kostki miękkiego masła
3 - 4 szklanki cukru pudru
2 łyżki gorącej wody.

Masło miksować do uzyskania puszystej masy, następnie dodawać po trochu cukier puder i miksować, aż masa będzie gładka, pod koniec dodając gorącą wodę.

Zachęcam do wypróbowania przepisu.

A teraz jeszcze kolka zdjęć.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz