środa, 12 czerwca 2013

Flan nektarynkowy


To coś dla tych którzy uwielbiają słodkości. Przepis zaczerpnęłam z programu Anny Olson. Wydawał mi się prosty i smaczny i taki tez jest. Od początku miałam wrażenie, ze w przepisie jest sporo cukru, ale piekąc flan po raz pierwszy postanowiłam trzymać się podanej w przepisie ilości cukru. No i faktycznie, ciasto jest bardzo słodkie ale również kwaskowate, przez sporą zawartość cytrynowego soku. Mam w planach upieczenie tego ciasta jeszcze raz, z mniejszą ilością cukru, bo niestety dla mnie jest trochę za słodki, ale ktoś kto lubi słodkie ciasta na pewno nie poprzestanie na jednym kawałku.
Przepis jest lekko zmodyfikowany, zamiast maślanki użyłam kefiru, a zamiast skrobi kukurydzianej użyłam ziemniaczanej.
Zachęcam do wypróbowania.

Ciasto:
3 jajka
1/2 szklanki cukru
1/3 szklanki mąki
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
50g stopionego masła
kilka kropel olejku waniliowego

Syrop:
1/4 szklanki cukru
1/4 szklanki wody
1 łyżka soku z cytryny

Nadzienie:
2/3 szklanki cukru
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1 i 1/2 szklanki kefiru
6 łyżek soku z cytryny
1 żółtko
1 łyżka masła
1 łyżeczka skorki otartej z cytryny
5-6 nektarynek
2 łyżki jagód lub borówek
1/2 szklanki galaretki cytrynowej

Rozgrzać piekarnik do 175 stopni. Wyłożyć papierem dno tortownicy o średnicy 22 cm, boki natłuścić i obsypać cukrem. Jajka utrzeć z cukrem w kąpieli wodnej na jasną puszystą masę. Przesiać mąki, proszek, sól i wsypać do jajek. Mieszać krótko mikserem aż składniki się połączą, następnie dodać stopione masło i wymieszać. Przelać do formy i piec 20-25 min. następnie wystudzić i wyjąc z formy.

Składniki syropu połączyć, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu przez 5 min.

Zmieszać w rondlu cukier z mąką ziemniaczaną. Mieszając trzepaczka dodać kefir, sok z cytryny i żółtko. Zagotować i ogrzewać przez ok 5-7 min aż masa zgęstnieje. Przykryć masę folią tak aby nie utworzył się na niej kożuszek i dokładnie wystudzić.

Ciasto posmarować syropem, następnie wyłożyć nadzienie i ułożyć nektarynki pokrojone w plasterki, oraz jagody. Wszystko posmarować galaretka i odstawić do lodówki do stężenia.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz