czwartek, 4 kwietnia 2013

Wielkanocne Cakepops


Co roku na święta staram się przygotować małe podarunki dla moich najbliższych. W tym roku postanowiłam przygotować cakepops w wielkanocnym wydaniu.
Podaję przepis na ok 25 sztuk. Ja zrobiłam moje z dwóch porcji.

Cakepops

400g ciasta (dowolnego)
120g serka mascarpone
80g nutelli

Polewa

2 czekolady mleczne
2 łyżki oleju

Pisaki cukrowe - do dekoracji

Ciasto jakiego ja użyłam, to mieszane ciasto z 5 jajek, 250g oleju, szklanki cukru, dwóch szklanek mąki i dwóch łyżeczek proszku do pieczenia (z takiej porcji wyszło mi ok 800g ciasta).
Ciasto musi być zimne. Należy je drobno rozkruszyć. Serek wymieszać z nutellą i dokładnie wymieszać z ciastem. Uformować z niego kulę i włożyć do lodówki na pół godziny.
Następnie wyjąć ciasto i formować z niego jajeczka (moje ważyły ok 23-26g sztuka). Uformowane jajeczka włożyć do zamrażarki na ok 15 min.
W tym czasie rozpuścić czekoladę z olejem w kąpieli wodnej. Wyjąć jajeczka z zamrażarki, patyczki moczyć w czekoladzie i wbijać w szerszą cześć jajeczek, ponownie schłodzić. Następnie oblewać jajeczka czekoladą. Jeśli czekolada będzie gęstnieć można ją ponownie podgrzać. Polecam oblewać jajeczka po kilka sztuk i na bieżąco wkładać do zamrażarki żeby szybko czekolada na nich zastygała. Najlepiej przygotować sobie kilka małych kawałków styropianu w które będzie można wbijać kolejne partie jajeczek.
Kiedy czekolada zastygnie udekorować jajeczka pisakami cukrowymi. Można również własnoręcznie przygotować lukier, ufarbować go i zdobić jajeczka, jednak pisaki świetnie się do tego nadają. I gotowe, teraz pozostaje tylko ładnie je zapakować. W moim wykonaniu w kolorowe koszyczki.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz