wtorek, 5 marca 2013

Deser Pomarańczowy


Ten przepis postanowiłam wypróbować z dwóch powodów.
Po pierwsze, dwa piękne pomarańcze czekały w kuchni na zagospodarowanie, a po drugie ostatnio intensywnie poszukuję przepisów na różne masy i kremy. Sprawdzam ich smak i możliwość dekorowania takim kremem. Ten jest pyszny... początkowo wydawał mi się bardzo słodki, ale kiedy całość wylądowała w szklaneczce połączenie okazało się niesamowite. Przepis zaczerpnęłam z blogu http://alebabka.blogspot.com/.
Zmodyfikowałam go lekko ponieważ nie miałam zbyt wiele jogurtu naturalnego i mango, zrobiłam go z połowy porcji i wyłożyłam do dwóch szklaneczek, ale spokojnie można zrobić z tej ilości 4 szklaneczki, deser jest dość słodki i ciężko zjeść całość na raz :)

Krem Pomarańczowy: 

3 żółtka
60g cukru
sok z jednej pomarańczy (obrałam pomarańczę, każdą cząstkę obrałam ze skórki i sam miąższ zmiksowałam, użyłam właściwie nektaru pomarańczowego)
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
100 g masła
skórka otarta z poł pomarańczy

Żółtka wymieszać z cukrem, sokiem z pomarańczy i otartą skórką, dokładnie wymieszać a następnie ubić trzepaczką na puszysty krem.
Do utartych żółtek wsypać przez sitko mąkę ziemniaczaną, posiekane masło.
Wszystko dokładnie wymieszać, przelać do garnka i delikatnie podgrzewać aż masa zgęstnieje. (Mnie masa zgęstniała do konsystencji budyniu, natomiast w lodówce zrobiła się bardziej gęsta).

Przygotowanie deseru: 

Krem
Herbatniki maślane lub inne kruche ciastka
3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego + 3-4 łyżki kefiru (wg oryginalnego przepisu powinno być 200g jogurtu, ale z braku składników, wymieszała jogurt z kefirem)
Kostka gorzkiej czekolady do dekoracji (w oryginalnym przepisie mango pokrojone w niedużą kostkę).

Kruszymy herbatniki i wysypujemy nimi dno szklaneczek, na nie wykładamy krem pomarańczowy następnie układamy kolejna warstwę kruszonych herbatników i znów krem pomarańczowy. Na krem wykładamy jogurt, posypujemy odrobiną herbatników i startą czekoladą (lub jak w oryginalnym przepisie wykładamy na wierzch kawałki mango). wstawiamy do lodówki. Krem przed wykładaniem do szklaneczek należy przestudzić.



Smacznego :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz